BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Felvétel
Tanév
Tantárgyak
Tanórán kívül
Infotár
Diák
Támogatás
Szülő
Kapcsolat
Diák
Are you HEGEDŰS?
2011.12.08.
1.      A  Zipernowsky országos angol nyelvi versenyen 2. helyezést értél el ebben az évben. Ez kimondottan nulladikos osztályok számára rendezett verseny, amin rengeteg nyelvis osztály képviselteti magát. Ki ajánlotta figyelmedbe a versenyt?
 
A benevezés tulajdonképpen nem egyénileg történik. Az angoltanárok indítanak évről évre olyan tanulókat, akiket esélyesnek tartanak. Így történt, hogy idén én is a szerencsés jelöltek közé kerültem.
 
2.    Hogyan kell elképzelni a verseny írásbeli fordulóját? Milyen feladatokra számíthat az induló? Te hány pontot értél el?
 
Három írásbeli forduló van. Egy írásbeli forduló egy körül-belül 2-3 óra alatt megoldható feladatsorból áll. A versenytípusok minden évben mások; idén egy szövegértési, egy nyelvhelyességi, és egy kvíz feladatsort kaptunk, amelykehez bármilyen segédeszközt lehetett használni. A feladatok nagyon rafináltak is lehetnek; az utolsó fordulóhoz (kvíz) pedig valóságos kutatómunkát kellett végeznünk Anglia, Amerika és Ausztrália történelmével és kultúrájával kapcsolatban. Az összesítésnél 180 pontból 171,5 pontot értem el, így országos szinten a negyedik helyen álltam, és bejutottam a legjobb tizenegy tanuló közé a döntőbe.
 
3.    Kérlek, mesélj a szóbeli fordulóról...  
 
Az első rész egy szöveghallgatási feladat volt. Természetesen ebben a részben is volt bonyolultabb kérdés, ami felmérte, hogy a diák képes-e önálló gondolkodásra is a szövegértés mellett. A második rész volt az igazi szóbeli, amikor is egy beszélgetésre került sor egy megadott témakör alapján. A bemutatkozás után két képet kaptam, amiről összefüggően kellett beszélnem; majd a házimunka témakört kellett kifejtenem (erre előzőleg volt tíz perc felkészülési idő). Végül egy pár szót ejtettem a hobbijaimról. A beszélgetés összességében simán folyt, bár volt egy-két bibliai értékrendet képviselő kijelentésem, ami úgy tűnt, nem mindenkinek tetszett.
 
 
4.    Gondolom, ilyen eredmény eléréséhez nem elég csak az órán odafigyelni, hanem egy saját odaszántság is szükséges... Mikortól fejlesztetted magadtól angoltudásodat és milyen módszerekkel?
 
Nagyon hálás vagyok Istennek, és hiszem, hogy nélküle nem lettem volna erre képes elérni ezt az eredményt. Tanáraimnak is külön hálás vagyok a sok segítségért, és meg kell említenem, hogy az iskola egyedülálló angol oktatási módszere nagyon hatásos, és rengeteget fejlődtem tavaly óta. Ami az odaszántságot illeti, tényleg sok áldozatot és energiát követel egy bizonyos tudás és gyakorlat megszerzése és szinten tartása, majd fejlesztése. Tulajdonképpen hetedik osztály vége felé határoztam el, hogy önállóan is fogok az angol nyelvvel foglalkozni. Anyukám is sokat segített ebben.
 
5.    Ezek mellett nagyon szépen hegedülsz. Mikor kezdtél zenélni? Ki a tanárod?
 
Kilenc éves koromig a hegedűnek a hangjától is viszolyogtam. Az volt az álmom, hogy zongorázzak. Másodikos koromban furulyával kezdtem. Harmadik év elején úgy mentem beiratkozásra, hogy zongorázni fogok. Ott derült ki, hogy a túljelentkezés miatt és saját hangszer hiányában ez nem lehetséges. Ott helyben Mikó Viola hegedűtanárnő meggyőzött, hogy hegedüljek. Ő volt az első tanárom, és sikerült nagyon megszerettetnie velem a hangszert. Három évvel később Pánczél Tamás vett át, és rengeteget fejlődtem a keze alatt: igazi jó tanár-diák kapcsolat alakult ki köztünk.
 
 
6.    Úgy tudom, hogy a „Bornemisza Sound-ja” instrumentális versenyen elért első helyezés mellé felvételt nyertél a  Vidám Szimfonikusok zenekarába is.
 
Már régóta szerettem volna felvételt nyerni a Vidám Szimfonikusok közé. Rengeteget imádkoztam ezért. Hallottam, hogy lesz egy iskolai zenei verseny, így beneveztem. A zsűri tagjai között volt a zenekar két karmestere, Borbély József és Joób Gergő is, ami ösztönzően hatott rám. A verseny eredményének is örültem, de a legnagyobb meglepetés az volt, hogy ott helyben bejelentették, hogy felvettek a zenekarba. Később Pánczél Tamás mondta, hogy ez egy előzetes döntés volt, hogy a legjobb hegedűsnek felajánlják ezt a megtisztelő lehetőséget. Isten tudja a legnagyobb meglepetéseket készíteni számunkra. Mindig hálás leszek Neki ezért.
 
 
7.    Ezek után mi szeretnél lenni?
 
Mindenképpen szeretnék a Zeneakadémián hegedű szakon végezni, és annak ellenére, hogy most zeneiskolás vagyok, és nem járok zenei szakközépbe, elég jól haladok a konzis anyaggal ahhoz, hogy ezt elérjem. Emellett szeretnék más képzettséget is. Mindezidáig nem jutottam konkrét elhatározásra, de a sebészet és a nyelvészet érdekelnek a legjobban.
Publikálta: Diósy Anna
© 2010 Bornemisza Péter Gimnázium