BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Felvétel
Tanév
Tantárgyak
Tanórán kívül
Infotár
Diák
Támogatás
Szülő
Kapcsolat
Diák
Der Erfolg...
2012.06.30.
Interjú Tompich Leventével (13.a), aki az OKTV-n német nyelvből 11. helyezést ért el
 

Melyik tantárgyból indultál az OKTV-n? A verseny előtt milyen helyezésre számítottál és végül is mi lett az eredmény? Elégedett vagy-e az elért helyezéssel?

Német nyelv I. kategóriában (nem német nyelvi előkészítős vagy kéttannyelvűs) indultam. Amikor neveztem nem voltak konkrét elképzeléseim, és mivel tavaly nem jutottam tovább, úgy gondoltam, hogy már az is szép lenne, ha a második (a háromból) fordulóba bejutnék. Amikor az első forduló eredménye megszületett és láttam, hogy továbbjutottam, sőt, az élmezőnyben vagyok (úgy emlékszem 11. voltam), láttam, hogy mégis van itt keresni valóm és érdemes komolyan venni, mert ha a második fordulóban ugyanezt a formát tudom hozni, akkor döntőben vagyok. A második forduló eredménye még jobban meglepett. Második helyezettként jutottam be a döntőbe. A döntőben már minden helyezés nagyon jó, de látva a második forduló eredményét, úgy éreztem, az sem irreális, hogy a döntőben első legyek, tehát ezt céloztam meg. Ezek után kicsit csalódtam, hogy végül „csak” 11. lettem, de utólag ezzel is elégedett vagyok.

 

Hány év munka és milyen jellegű készülés szűkséges ilyen kitűnő eredmény eléréséhez?

A sikerhez szükségem volt mindenre amit az elmúlt négy és fél év alatt tanultam (9.-ben kezdtem németül tanulni), az első fordulóra gyakorlatilag nem is lehet készülni, mert egy karikázós tesztből és egy fogalmazásból áll és egyiknek sem lehet előre tudni a témáit. A második fordulóban is egy teszt volt, amiben olvasott szövegértés illetve nyelvtani jellegű feladatok voltak, valamint volt egy hallás utáni szövegértés teszt és egy szóbeli vizsga. Ehhez az előző év tesztjeiből oldottam meg egy párat felkészülésképpen. A döntő abból a szempontból más volt. - itt már csak hallás utáni szövegértés, illetve szóbeli feladatok voltak szöveg és képek alapján is - hogy a felkészítőtanárokat előre tájékoztatták, milyen jellegű feladatok várhatók és miből érdemes készülni (emeltszintű szóbeli érettségi témakörök és egy nyelvtani blokk, amit nem fejtek ki bővebben). Erre a fordulóra már nagyon céltudatosan készültünk (mind szókincs, mind nyelvtan, mind a szóbeli témakifejtés, ill. hallott szövegértés terén) Varga Ágnessel, aki a felkészítő tanárom volt, és akinek szintén nagy szerepe volt a siker elérésében. A felkészülés egyes részeiben közös munkára volt szükség, de olyan is volt, amikor egy hétig otthon voltam és a tanárnő által összeállított anyagot tanultam.

 

Miért szereted ezt a tantárgyat?

Alapvetően szeretem a nyelveket – így a németet is – és szerintem nagyon érdekes dolog külföldiekkel kommunikálni. Abszolút gyakorlati és használható dolog

 

Ez a tantárgy a továbbtanulásod során is fontos szerepet fog betölteni?

A Műszaki Egyetemre adtam le a jelentkezésem, itt nem felvételitantárgy a választott idegen nyelv. Viszont valószínűleg lesz lehetőség arra, hogy német nyelven vegyem fel a tantárgyakat, és ezzel a lehetőséggel élni is fogok.

Publikálta: Diósy Anna
© 2010 Bornemisza Péter Gimnázium