BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Felvétel
Tanév
Tantárgyak
Tanórán kívül
Infotár
Diák
Támogatás
Szülő
Kapcsolat
Tanórán kívül
Diákigazolvány
2012.02.24.
Kedves Szülők, kedves Diákok! Tájékoztatom Önöket, hogy a diákigazolvány igénylésének folyamata megváltozott, a 362/2011. (XII.30.) kormányrendelet alapján a jövőben az új diákigazolvány igénylés folyamata az alábbi:
 I.                    Okmányirodai fényképezés
1.      Az igénylés megkezdése előtt, amennyiben a jogosult nem rendelkezik érvényes fényképpel és aláírás képpel a központi fénykép adatbázisban, úgy az okmányirodában szükséges ezek elkészítése. Ehhez a következő iratokat kell bemutatni:
-          születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya vagy
-          egyéb érvényes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány) és lakcímkártya
2.      Az okmányirodai folyamat során a jogosult adatait ellenőrzik a személyi adat és lakcímnyilvántartás alapján.
3.      Az eljárás részeként a jogosult egy Nemzeti Egységes Kártyarendszer (továbbiakban NEK) adatlapot kap, amelyben a nyilvántartásban szereplő adatok, a fénykép és 14 éven felüli jogosult esetében az eredeti aláírás szerepel. 14 éven aluli jogosult esetén az aláírás mezőt üresen kell hagyni, illetve nem kerül feldolgozásra. Az adatlap része a 16 karakterből álló NEK azonosító, amelyet az adatlappal együtt meg kell őrizni, mivel kell a diákigazolvány igénylés további folyamatában. (Amennyiben az azonosító mégis elveszne, az adtalapról másolat kérhető a NEK irodában.)
4.      Ha a fénykép és aláírási kép érvényességi idején belül a jogosult személyes vagy lakcím adatai megváltoznak, új adatlapot kell kiállítani, amelyen új NEK azonosító található.
5.      Az okmányirodai fényképezés ingyenes a jogosultak számára.
 
II.                  Az intézményi igénylési folyamat
1.      A jogosult tanuló az intézményi ügyintézőnél jelenti be a diákigazolvány iránti igényét, megadja NEK azonosítót és befizeti a diákigazolvány díját (jelenleg 1400 forint) az intézmény pénztárában.
2.      Az intézményi ügyintézést iskolánkban a nyilvántartási iroda végzi. Az igénylés adatairól beküldés előtt az intézményben ellenőrző adatlapot nyomtatnak ki a nyilvántartási irodában, melyet alá kell íratni az igénylővel, illetve 14 éves kor alatt az egyik szülővel. Nagyon fontos, hogy az igénylés adatainak rögzítése a személyazonosító okmányok (születési anyakönyvi kivonat, személyi igazolvány, lakcímkártya) alapján történjen, mert az igénylés adatai a személyi és lakcímnyilvántartással kerülnek összevetésre a fényképek hozzárendelése előtt.
Az igénylés leadásakor kérjük, hozza magával :
-          az okmányirodában kapott NEK adatlapot, amely tartalmazza a NEK azonosítót (ennek hiányában a diákigazolvány igénylését nem tudjuk elindítani), 
-          a születési anyakönyvi kivonatot és a lakcímkártyát vagy
-          egyéb érvényes személyazonosító okmányt (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány) és a lakcímkártyát
A nyilvántartási irodaaz intézmény székhelyén (Budapest 1107 Száva utca 1.) működik, de hetente egyszer az intézmény telephelyén (Budapest 1165 Újszász utca 45/b) is ügyfélfogadást tart.
A nyilvántartási iroda ügyfélszolgálati nyitva tartása:
Hétfő         Száva utca        8:00 – 18:00 
Csütörtök Újszász utca    12:00 – 18:00
Az iroda telefonszáma: 06/1/434-2773. Az iroda vezetője: Tornóczi Valéria.
3.      Az intézményi ügyintéző rögzíti az igénylés adatait, ellenőrző lapot nyomtat ki, amelyet a jogosulttal aláírat, továbbítja az elektronikus igénylés az Oktatási Hivatal (OH) részére. Az intézmény az OH által kiállított számla alapján átutalja az OH-nak a gyártható igazolványok díját. (A korábbi csekkes befizetés 2012. január 1-től megszűnt).
4.      A fenti teendők elvégzése utána kezdődik el az igazolványok legyártása, az elkészült diákigazolványt közvetlenül az igénylő lakcímére postázzák ki, tehát nem az intézményben vehető át.
5.      Az igazolvány elkészültéig a jogosult kérésére az intézmény Igazolást állít ki a beküldött igénylés adatai alapján.
 
III.                Egyebek
1.      2012. február 29-ével visszavonásra kerülnek a diákoknál lévő ideiglenes diákigazolványok, tehát 2012. március 1-től azok nem érvényesek. Kérjük, hogy az ideiglenes diákigazolványokat adják le az intézmény nyilvántartási irodájában. Helyettük Igazolás állítható ki.
2.      A használatban lévő állandó diákigazolványok nem kerülnek bevonásra 2012. február 29-ével, tehát azok érvényességi idejükön belül továbbra is használhatók.
3.      A diákigazolvány a kiállítás napjától számított 8 évig érvényesíthető és érvényesítő matricával érvényesíteni kell. Az érvényesítő matricát az intézményben a nyilvántartási irodában kell igényelni. Az érvényesítés tényét és a matrica sorszámát az érvényesítés határidejétől számított tíz napon belül az intézmény jelenti a diákigazolvány rendszerbe. A matrica elvesztése esetén a jogosultnak 3500 forintot kell fizetnie az intézménynek.
 
Jelen tájékoztatás az Oktatási Hivatal elnökének 2012. január 4-én és február 21-én kiadott tájékoztatásai alapján – az intézményünkben érvényes ügyrend figyelembe vételével – készült.   
 
 
Budapest, 2012. február  24.
 
 
 
Horváth András
   igazgató
Csatolt fájlok:
Publikálta: Horváth András
© 2010 Bornemisza Péter Gimnázium