BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Tanórán kívül
Vendégeink jöttek Székelyföldről
2017.01.16.
A Határtalanul program keretében érkezett hozzánk a gyergyószentmiklósi Salamon Ernő Gimnázium csoportja, akikkel értékes egy hetet tölthettünk együtt. Most az ő beszámolójukat olvashatjátok:
2016. október 18-án indultunk Gyergyószentmiklósról, Budapestre. Budapesten a Bornemisza Péter Gimnázium Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Sportiskola diákjai vártak minket.
. Az utazás elég hosszadalmas volt, viszont jó hangulat uralkodott végig. Az első éjszakánkat Debrecenben töltöttük. Miután elfoglaltuk a szállásunkat, úgy döntöttünk, hogy sétálunk egyet a városban. Felkerestük a város főterét, ahol természetes módon megállás nélkül kattogtak a fényképezőgépek, telefonok kamerái. Nagyon szép volt a látvány, emellett pedig a közös fényképezkedés sem maradhatott el. Meglátogattuk a debreceni református templomot, mivel a főtér közelében található. Az esti séta is elengedhetetlen volt ebben a csodás városban.
Másnap korán indultunk következő állomásunkra, Egerbe. Ott megcsodáltuk a várat, és az ott látható kiállításokat. Ezáltal rengeteg információt tudtunk meg a vár és a régi idők történetéről. Ezután sétáltunk még egy utolsót a városban, majd fájó szívvel, de mégis vidáman indultunk el célállomásunk fele, Budapestre. Mikor megérkeztünk, meleg fogadtatásban volt részünk. A budapesti diákok izgatottan mutatták be nekünk iskolájukat, és ugyanilyen izgalommal kezdtek barátságkötésbe velünk.  Ezek után, az utazástól kifáradva foglaltuk el a budapesti szálláshelyünket.
A harmadik nap kezdetén, egy kis történelmi eligazításon vettünk részt, amit Magyary Ferenc tanár úr tartott nekünk. Ezek után elindultunk a Nemzeti Múzeumba. A múzeum körbejárása során, a tárlatok csodálása mellett egy feladatlapot is ki kellett töltenünk a pesti diákokkal közösen. Ez után a csapatösszerázó élmény után, a városban barangolva meglátogattunk néhány ’56-os helyszínt, mint például a Magyar Rádió épületét, vagy a Corvin közt. Ezek után visszatértünk az iskolába és meghallgattunk egy izgalmas előadást, melynek meghívott vendége Pajor Tamás művész úr volt.
A negyedik napon, ellátogattunk a Budai Várba és a Magyarság Házához. A Magyarság Háza egy interaktív múzeum volt, amely mindannyiunk tetszését elnyerte. Nagyon izgalmas és érdekes volt, akárcsak a Petőfi Irodalmi Múzeum, ahol egy kicsit másként mutatták be nekünk a híres költőt. Ezek után, visszatértünk az iskolába, ahol a budapesti iskola diákjaival közösen, egy irodalmi est keretén belül emlékeztünk meg a ’48-as és az ’56-os szabadságharcokról.
Az ötödik napon, ellátogattunk Tihanyba, ahol megnéztük a tihanyi apátságot és sétálgattunk a félszigeten. Ezek után megálltunk egy rövid időre a Balatonfüreden, ahol gyönyörködhettünk a tájban, és sétálhattunk a Balaton partján. Miután visszatértünk Budapestre, részt vettünk a fáklyás felvonuláson, és persze az esti séta sem maradhatott el a kivilágított Parlament előtt.
Másnap, október 23-án újból a Parlament előtt találtuk magunkat, ugyanis részt vettünk az ünnepi zászlófelvonáson, majd onnan indultunk tovább a Terror Házába. Ez a múzeum, élethűen mutatja be a kommunizmus időszakát Magyarországon, bár a nagy tömeg miatt nem volt olyan élvezetes. Innen a Csodák Palotája felé vettük utunkat, ahol mindenki nagyon jól szórakozott, és minden érdekes dolgot kipróbált. Felnőtteket és fiatalokat egyaránt lenyűgözött ez a csodálatos hely.
És végül eltelt az utolsó éjszaka is abban a meseszép városban. Másnap korán indultuk haza. Az út hosszadalmassága ellenére egész jól telt s habár fáradtan és nyűgösen indultunk másnap iskolába, egy életre szóló élménnyel és felejthetetlen tapasztalatokkal gazdagodtunk.