BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Ökoiskola
Oktatásért Közalapítvány
Új Széchenyi Terv
Sportoló Nemzet
Művészetek Palotája Budapest
Erasmus+
Határtalanul
Iskolánk
Felvétel
Tanév
Tantárgyak
Tanórán kívül
Infotár
Diák
Támogatás
Szülő
Kapcsolat
Tanórán kívül
II. Bornemiszás Pályaválasztó Napok 2022. május 2-3-4.
2022.05.23.
Három év után újra megrendezésre kerültek a Bornemiszás Pályaválasztó Napok gimnazistáink részvételével. Vendéglátóik az iskolánkba járó tanulók szülei, esetleg munkatársaik és munkahelyük volt. Gimnazistáink 22, a programra jelentkező szülő által bemutatandó szakma megismerésére vállalkozhattak.
Három év után újra megrendezésre kerültek a Bornemiszás Pályaválasztó Napok gimnazistáink részvételével. Vendéglátóik az iskolánkba járó tanulók szülei, esetleg munkatársaik és munkahelyük volt. Gimnazistáink 22, a programra jelentkező szülő által bemutatandó szakma megismerésére vállalkozhattak.
Íme a választék:
építészet, fogtechnika, fogorvos, fogászati asszisztens, kereskedelem, szolgáltatás, sportpálya és játszótéri burkolat készítő, felfedező gyógyszerkutatás (szerves szintetikus vegyész, kémiai analitikus, biokémiai assay kutató), televíziós és online újságírás, asztalos, könyvtáros, levéltáros, software tesztelő, óvodapedagógus, online marketing, videómarketing, online oktatás, ingatlankezelés, bútorkárpitos, orvos, baleseti sebész, óvodapedagógus, asztalos, állattartást kiszolgáló technológia szerelése, szervizelése, textil designer - ezen belül szőnyeg-szövet-falikép tervezés, épületenergetika, projektfejlesztési, pályázati, projektmenedzsment és üzletviteli tanácsadás, különböző típusú épületek komplex építészeti tervezése, reklámmarketing és marketingkommunkáció, vagyonkezelő / Asset Manager, értékelő (gyógyszer-engedélyeztetés)
A 9., 10. és 11. évfolyamról 13 osztály tanulói közül 130 fő jelentkezett az erre az alkalomra létrehozott online felületen mindösszesen 216 jelentkezés történt, ami azt jelenti, hogy többen közülük két, vagy akár három programon is részt vettek. Többen két vagy három helyre is jelentkeztek. Mind a számok, mind pedig az egyéni beszámolók alapján sikeresnek mondhatjuk ezt a pályaválasztást segítő programot, amit szeretnénk a jövőben is megszervezni gimnazistáink számára. Mivel a program ideje alatt zajlottak a magyar, matematika és történelem érettségi írásbeli vizsgák, valamint a tanári kar számára értekezletek is voltak azokban a napokban, így a tanulóink egyedül, tanári kíséret nélkül mentek el az önkéntes jelentkezéseik alapján ezekre a programokra és eredetileg sem terveztük kísérni őket.

Lássuk, hogy értékelte ezt a lehetőséget néhány tanulónk:

Mohacsek Fanni (11.A) a vagyonkezelő / Asset Manager munkakört ismerhette meg az Immofinanz Services Hungary Kft.-hez tett látogatása során, amiről ezt írta:
Én a vagyonkezelési előadásra látogattam el. A kezdetekben nagyon gondolkodtam, hogy tényleg elmenjek-e, mert az ingatlan világa kissé szürkének tűnt számomra. Azonban apukám buzdítása - aki szintén ingatlanos - megadta a végső löketet. Őszintén szólva egyáltalán nem bántam meg.
Nagyon mozgalmas volt az egész program: az elején volt egy 1 órás kis laza előadás, majd megnéztünk két irodaházat is. Továbbá még egy másik ingatlanos férfi is tartott beszámolót az ő munkaköréről. Sőt, délután egy bagel-re is meg lett mindenki hívva. Bár a 4 órából 5 óra lett, egyáltalán nem volt unalmas. Bepillantást nyerhettünk milyen is valójában az ingatlanpiac, szereztünk tudást róla. Igazából a teljes program nagyon kötetlenül zajlott és nem bántam meg, hogy elmentem, az egészet nagyon élveztem.

Szabados Laura (9.A) a Casiopea Group Hungary nevű építész céghez látogatott el. Erről a programról így írt:
Nagyon tetszett a pályaválasztó nap a cégnél. Igazából még nem tudom, hogy mivel szeretnék foglalkozni. Azért mentem el, hogy hátha meggyőz ez a program.
Elmondták, hogy mivel foglalkozik a cég pontosan, hogyan működik és kaptunk egy kis füzetet, amiben benne vannak az általuk megtervezett épületek tervrajzai és leírása. Szerintem nagyon profi cég, külföldön is sok munkájuk van és biztos nagyon jó lenne ilyen cégnél dolgozni. Ugyanakkor elmondták, hogy mennyire nehéz a munka, hogy nagyon fontos milyen szakon végeztünk és milyen egyetemen tanultunk. A fizetésről pedig azt mondták, hogy ha gazdagok akarunk lenni, akkor ne építésznek tanuljunk inkább, mert nem keresnek valami sok pénzt, ugyanakkor sokat dolgoznak és  ennél a munkánál inkább az a fontos hogy élvezzük csinálni és fejlődési lehetőségünk legyen. A végén pedig megmutatták az épületet, hogy mi hol található, milyen alkalmazást használnak a gépen a 3D tervezéshez és már elkészült maketteket is megnézhettük. Nekem nagyon tetszett, de ahogy mondtam, még nem tudom, hogy mivel szeretnék foglalkozni, de az biztos hogy gondolkozni fogok ezen is.

Schneider Simeon (9.C) részt vett a Honvédkórházban a dr. Bán László baleseti sebész által nyújtott programon. Íme, az ő élménybeszámolója:
Nekem azért tetszett ez a program, ahol azt mutatták be, hogy egy baleseti sebésznek milyenek a hétköznapjai és, hogy milyen féle kihívásokkal kell megküzdeni, mert én személy szerint már régen ezelőtt a program előtt eldöntöttem, hogy orvosnak szeretnék tanulni, de mégis sokat segített abban, hogy milyen irányban szeretnék továbbtanulni és hogy végül mi legyek vagy mi ne.
Végső soron arra jutottam, hogy nagyon is segítségemre volt ez a program, mégse leszek baleseti sebész, mivel hogy ez a munka furább és ijesztőbb dolgokkal jár, mint egy másra specializálódott sebész munkája. Egy baleseti sebésznek meg kell küzdenie a sok öngyilkossági kísérlettel, illetve azokkal a helyzetekkel, amikben nem igazán tudja hogyan tovább. Ugyanis az esetek 90%-ban rögtönzött vagy sürgős műtéteket kell elvégeznie egy ilyen sebésznek. A program jól és átfedően mutatta be, hogy egy baleseti sebésznek mennyi a fizetése, mennyit kell tanulnia és dolgoznia. A szakorvos, akihez mentünk egy nagyon kedves, okos és értelmes orvos volt, aki bepillantást nyújtott a mindennapi bonyodalmakba ppt-k segítségével. Igaz nem lett nagyon rosszul senki szerencsére, de mégis ott forgott bennünk kicsit a rosszullét a látványoktól. Majd a hosszas és felettébb ismeretterjesztő beszélgetés után ellátogattunk néhány beteghez és az intenzív osztályra is benéztünk.
Szerintem ez egy igen értelmes, izgalmas és kissé bizarr program volt, mivel a ppt-kben a különféle esetekhez képanyag is volt csatolva, amik adott szerveket mutattak a baleset után és a műtétet követően, összevarrva, helyre rakva.
Mindenesetre nagyon élveztük és mindenkinek csak ajánlani tudjuk. Ha érdeklődne valaki az orvosi szakma iránt, ne hagyja ki ezt a programot!

Nagy Veronika (11.A) ellátogatott a Testnevelési Egyetem könyvtárába és levéltárába. Élményeiről és az ott tapasztaltakról így számolt be:
A pályaválasztási napon, én a Testnevelési Egyetem könyvtárosához, Lukácsné Varga Judithoz mentem, elsősorban azért, mert sosem tudtam elképzelni, mit is csinál egy könyvtáros, és mert humán beállítottságom miatt úgy gondoltam, lehetséges, hogy megtetszik ez a munka.
Először egy kicsit nézelődtünk az egyetem főépületében, azután átmentünk a könyvtárba, ahol a könyvtárosnő elmesélte a könyvtár eddigi életét (nemrég költöztették abba az épületbe, ezért sok adminisztrációs és rendszerező munkája volt a könyvtárosoknak). Elmondta, hogy mi alapján rendezik a könyveket (testnevelési egyetem révén ott sportágak szerint), és megmutatta az online katalógus kezelési felületét. Arról is szó esett, hogy több fajta könyvtáros létezik, nem csak az, aki a pult mögött ülve kiadja a könyvet és hogy egy alap informatikai tudás elengedhetetlen. Betekinthettünk privát gyűjteményekbe, raktárakba, és megnézhettük az egyetem legöregebb könyveit, amik közül sok az 1500-1600-as évekből való és megtudhattuk, hogy a könyvtárba legtöbbet vizsgaidőszakban és a diplomamunka megírása közben mennek a diákok.
Ezután a levéltárba mentünk át, ahol dr. Molnár László, levéltáros az egyetemrégi naplóit, szakdolgozatait mutatta meg és néhány régi fényképet hivatalos egyetemi látogatásokról. Megtudhattuk, hogy mi a különbség a könyvtáros és a levéltáros között és, hogy egyik szakma képviselői sincsenek sokan, ezért összetartó a közösség.
Ez a látogatás eloszlatta a (téves) feltevéseimet a könyvtáros szakmáról - a könyvtárosok nem csak olvasnak egész nap (sajnos),- és betekintést engedett az egyetem hétköznapjaiba. Ezúton is köszönjük Lukácsné Varga Juditnak és dr. Molnár Lászlónak, hogy időt szakítottak ránk!

Besztercei Petra (10.B) a BP18 Egyesített Óvoda Pestszentlőrinci Kerekerdő Tagóvodájában járt:
Én a Kerekerdő óvodába látogattam el. Egy fantasztikus és számomra felejthetetlen délelőttöt töltöttem el ott. Először körbe vezettek az óvodában, majd a maradék időben bemehettünk a süni csoportba a gyerekekkel játszani. A gyerekek nagy örömmel fogadtak bennünket. A foglalkozások a gyerekekkel énekelve zajlottak. Rajzoltunk együtt, báboztunk, nagy élmény volt! A végén kimentünk az udvarra és mielőtt elmentünk, odajöttek a gyerekek és megöleltek, kaptam pár szál pitypangot is. Személyes tapasztalatom szerint nagy élmény volt  a kis ''szeretetgombócok'' között lenni (ha fogalmazhatok így). Már ötödikes korom óta azt a célt tűztem ki magam elé, hogy mindenképp óvodapedagógus legyek és bízom benne, hogy ha az Úr is úgy akarja és élek, akkor meg is valósul. Mindenképp ajánlom mindenkinek! Megéri elmenni és kipróbálni!

Az alábbiakban pedig a vendéglátó szülők visszajelzéseit olvashatják:

ATV Zrt., Gavra Gábor
Mindkét csoport nagyon érdeklődő volt. A második csoport volt a legnyitottabb diákcsoport, akikkel valaha találkoztam. Köszönöm a lehetőséget!
 
Magyar Honvédség Egészségügyi Központ, dr. Bán László
Ma a 10-ből 9 fő jelent meg végül, 12-15 óra közt foglalkoztam velük. Sok mindenről volt szó, és sok mindent meg is mutattam.
 
PLANET cégcsoport, Korompay Márk
Mind a 4 előzetesen regisztrált diák részt vett a bemutatkozáson. Majdnem 2 órát töltöttek nálunk és több előadást is hallhattak a cég alapításáról, tevékenységeinkről, illetve külön, részletesen bemutatása került 1-2 érdekesebb projektünk is. Köszönjük a lehetőséget!
 
dFive Apartments, Uzoni Simon Péter
Sokat beszélgettünk a munkámról, megmutattam nekik egy felújítás alatt álló kis lakásunkat, meg kimentünk egy már üzemelő lakásba egy külföldi tulajjal együtt. A másik napon szintén beszélgettünk, illetve megmutattam a back-office-t, valamint a mosodánkat és bemutattam a munkatársaimat. Szerintem ez az egész szervezés nagyon hasznos a diákoknak. További sok sikert!
 
Immofinanz Services Hungary Kft., Vígh Richárd
Sikeresen megtartottuk a mai pályaválasztós bemutatót az érdeklődő diákoknak.
Röviden összefoglalva, a következő program fért bele a mai napba:
A IX. kerületi Haller Gardens irodaházban megtekintettük a Vodafone korábbi bérleményét és néhány új fejlesztést (étterem, mycowork flexibilis irodák, tetőterasz, udvar stb.). Meséltem az érdeklődő diákoknak a budapesti ingatlanpiac különböző szegmenseiről, azon belül is kiemelten a kereskedelmi ingatlanpiacról. Részletesebben is belementünk, hogyan működnek a piaci szereplők, milyen egy multinacionális környezetben dolgozni. Beszélgettünk a facility managerek, a property managerek és az asset managerek munkájáról. A Robertson Zrt. egyik munkatársa, aki maga is property manager, egy 15 perces előadásban beszélt részletesen a saját munkájáról, bemutatta ezt a munkakört is. Délután meglátogattunk egy másik irodaházat is a 13. kerületben, a Váci úton. Kipróbáltunk egy új konferenciatermet és a fiatalok megnéztek egy frissen elkészült, átadás előtt álló, új irodaterületet is.
A nap folyamán kifejezetten aktívak voltak, sokat kérdeztek. Érdeklődő, nagyon szimpatikus társaság volt. Remélem, hasznosnak ítélik ők is a látottakat, hallottakat és talán lesz közöttük, akit néhány év múlva majd segíthetnek ezek az információk a pályaválasztásban is.
 
LVG Textile Art and Design, Lőrincz V. Gabi
Nagyon klassz volt ez a három nap nekem is, remélem a fiatalok is érdekesnek találták. Valamennyien kifejezték azt, hogy nem is tudták, milyen sokszínű a lakástextil tervezés. Kipróbálták az izgalmas handtuft technikát is.
 
Caliper Kft., Varga Péter
A hozzám érkező három diák nagyon érdeklődő volt. Komoly kérdéseik voltak a mezőgazdasággal kapcsolatban. Nagyon motiváltak és szuper jó fejek voltak. Kb. két órányit beszélgettünk.
 
P.O.P. Kft., Árvay Norbert
Az első napon érkezett fiatalok nagyon együttműködőek voltak. Érdekelte őket a kereskedelem minden ága, de a vállalkozásalapítás, működtetés is. Egyikükkel megegyeztünk, hogy a nyári szünetben eljön még a cégemhez, hogy együtt dolgozhasson egy napon keresztül egy üzletkötőnkkel, megismerve ezt a munkakört még közelebbről. A másik napon érkező diákok is nagyon aktívak voltak. Minden érdekelte őket, a kereskedelem, vállalkozás. Sokat kérdeztek a cégalapítás módjairól, foglalkoztatásról, fizetésekről, adózásról. Nagyon ügyesek voltak!

Casiopea Group Hungary, Beer Noémi, Béres-Deák Krisztina
Részünkről nagyon sikeres volt a gimnazisták látogatása mindkét napon. Nagyon érdeklődőek voltak. Örültünk a lehetőségnek. Jövőre is szívesen fogadjuk a diákokat!
 
Framír Belsőépítészeti Kft., Horváthné Antal Ágnes
Az Önök által jelzett mindhárom tanuló rendben megérkezett.
Az itt töltött idő alatt igyekeztünk tevékenységünkről minél szélesebb képet mutatni. Elsőként az irodai munka folyamatát mutattuk be, ahol a tervezés és a gyártás előkészítése zajlik. Ezt követően a gyártás folyamatát kísértük végig az alapanyag feldolgozásától a kész termékek összeállításáig. A műhelytúránk során igyekeztünk a diákokban felmerült kérdésekre minél érthetőbb válaszokat adni.
Úgy gondoljuk, hogy a programunk jól sikerült és reméljük, hogy a gyerekek számára is hasznos volt az itt töltött idő!
 
BP18 Egyesített Óvoda Pestszentlőrinci Kerekerdő Tagóvodája, Mikicsné Csite Enikő
Nagyon kedves diákok jöttek a suliból, örülök, hogy részt vehettünk ezen a rendezvényen. Sok kérdést tettek fel, érdeklődtek, beszélgettek a gyerekekkel is. A délelőtt első felében megnézték az ovit, a másik felében a csoportomban voltak a gyerekek között, hogy megérezhessék az igazi óvodai életet, s végül az udvaron búcsúztunk el a diákoktól. Remélem, megtetszett valamelyiküknek az óvodapedagógia (vagy a logopédia). Köszönöm a lehetőséget!
 
Videómarketing Műhely Kommunikációs Kft., Fabini Piroska
Kérdeztem őket az elején, hogy miért erre a programra jöttek, érdekeseket mondtak: csak itt használt valaki emojit :D , ez volt az egyetlen freelancernek tűnő munka, egyvalaki pedig mindenre elment, amire csak bírt. Olyasmikre voltak kíváncsiak, hogy mennyi idő alatt lehetett egy ekkora bizniszt felépíteni, mi kellett hozzá, és mennyit lehet ezzel keresni. Azt mondták, hogy tetszik nekik, hogy magam osztom be az időmet, bár azt is megértették, hogy az, hogy szeretem, amit csinálok, csapdákat is tud rejteni (pl. munkaholizmus), amelyek ellen tudatosan fel kellett építenem az önvédelmi mechanizmusaimat. Volt, aki azt is említette, hogy érdekesnek találta, hogy nem tudatosan néztem ki magamnak évtizedekkel ezelőtt a videómarketing területét, hanem egymásra építkezve állt össze szép folyamatosan a kép. A végén kértem őket, hogy emeljenek ki egy dolgot, ami meglepte őket, ill. amit hazavisznek: Volt olyan fiú résztvevő, aki kiemelte, hogy tetszett neki, hogy végül is az emberi kapcsolataim sokat számítottak a váratlan helyzetekben elért sikerekben, pedig ő addig úgy gondolta, hogy lehet elszigetelődve is építkezni. A lány résztvevő erre reflektálva említette, hogy neki pont az tetszett, hogy ezeket a kapcsolatokat nem tudatosan alakítottam, semmi kihasználós árnyalata nem volt a dolgoknak, egyszerűen csak érdekeltek az emberek.
 
Pályaválasztó napok szülői szemmel

Idén is megrendezésre került gimnazistáink számára az a program, amely segítséget nyújtott a pályaorientációhoz. A pályaválasztási napokon a diákok választhattak, mely szakmát kívánják jobban megismerni, ahova regisztrációval jelentkeztek is. Többféle lehetőség közül választhattak, melyek közül a Honvéd Kórház sebészeti osztályát emelném ki, mivel a fiam ebben vett részt.
Szülőként nagyon örültem ennek a lehetőségnek, ugyanis az orvosi pálya nagyon felelősségteljes munkakör. Elhívatottság és teljes meggyőződés kell ahhoz, hogy valaki ezt a szakmát válassza. Ennek felismeréséhez nagyon nagy segítséget nyújtott Dr. Bán László, aki fogadta és végig kalauzolta gyermekeinket a kórházban. A sebészeti osztálytól egészen a laborig vezette a diákokat, és minden felmerülő kérdésre őszinte válaszokat adott, ami a fiamnak nagyon tetszett. A főorvos partnerként, leendő orvosként kezelte őket. Részletesen beszámolt az orvosi feladatkörök sokoldalúságáról és kihívásairól. Fiam elmondása szerint ez azért volt fontos, mert így könnyebb lesz később a szakterületek közül választani.
Nagyon hálás vagyok valamennyi szervezőnek és azoknak is, akik vállalták a feladatot, mert biztos vagyok abban, hogy sok diáknak és szülőnek megkönnyítették, azt az amúgy sem egyszerű kérdést, hogy „Mi leszek, ha nagy leszek?”. 
Schneider Réka


Kedves programot ajánló Szülők!

Köszönjük, hogy lehetőséget biztosítottak arra, hogy a gimnazistáink eredeti környezetben, valós munkahelyeken ismerkedjenek a szakmákkal és kérdéseket tehessenek fel érdeklődésüknek megfelelően.
Jövőre újra tervezzük a Bornemiszás Pályaválasztó Napok megrendezését, újra számítunk majd a részvételükre! Sok sikert kívánunk a munkájukhoz!

Bornemiszás diákjainknak pedig sok sikert kívánunk a pályaválasztáshoz! Reméljük, ez a program segít Nektek ebben!

Ezúton is szeretném megköszönni Oszlányi Zsolt informatikus, volt Bornemiszás diákunk segítségét, amit a programunk informatikai hátterének biztosításához nyújtott!

Üdvözlettel,
Füziné Madarász Róza
a Bornemiszás Pályaválasztó Napok szervezője

Az alábbi linkre kattintva megtekinthetők a programról készült fotók:
https://drive.google.com/drive/folders/1rFKaJ5eh02aeX56nk3ktAASSBcVZyN5w?usp=sharing
Publikálta: Füziné Madarász Róza
© 2010 Bornemisza Péter Gimnázium