BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Ökoiskola
Oktatásért Közalapítvány
Új Széchenyi Terv
Sportoló Nemzet
Művészetek Palotája Budapest
Erasmus+
Határtalanul
Iskolánk
Felvétel
Tanév
Tantárgyak
Tanórán kívül
Infotár
Diák
Támogatás
Szülő
Kapcsolat
Tanév
OKTV - Mester és tanítványa - I. kiadás
2019.05.24.
Kassai Levente, OKTV 2018/2019 Angol nyelv 12. hely - Megkérdeztük Kürti Krisztinát és tanítványát Kassai Leventét az OKTV-re való felkészítésről és felkészülésről
Kürti Krisztina gondolatai a felkészítésről és a versenyről:

"Mit lehet tenni, ha egy diák 11. végére már mindenen túl van angolból: tizenkettedikes osztályozóvizsga, felsőfokú nyelvvizsga, emelt szintű érettségi a zsebben. Levi nem úgy döntött, hogy hátradől és megelégszik ennyivel, hanem benevezett a 2019-es angol OKTV-be. És menetelt egészen a döntőig, ahol egy szuper 12. helyezést gyűjthetett be. Én a magam részéről nagyon élveztem a felkészítést. Leginkább a könyvösszefoglalót (a második forduló egyik feladata) és a cikkfeldolgozást (a döntő egyik feladata). Mivel egyikünk sem állt jól szabadidővel, előfordult, hogy az egy órás hazautam alatt az autóban kihangosítva hallgathatta az egész család Levi beszámolóját Great Gatsby-ről, illetve a csoporttársakkal együtt veséztük ki a cikkeket, amiket a döntő előtt megkaptunk. A felkészülés így remek csapatmunkával zajlott, de a versenyen Levinek kellett helytállnia és ezt meg is tette nem is akárhogyan. Gratulálok!"  
Kriszti néni
 
Íme Kassai Levente beszámolója és saját teljesítményének az értékelése:

"Az első fordulóra alig készültem, csak a verseny előtt bővítettem egy kicsit a szókincsem, ami majdnem visszafelé sült el, mivel a második fordulóba az alsó határt éppen elérve, 88%-kal jutottam be. Így egyértelmű volt, hogy sokkal jobban oda kell ezután figyelnem. A második fordulóban a 88 másik diákkal együtt ránk váró feladat tulajdonképpen egy nyelvvizsga volt: reading, listening, writing, speaking. Erre Kürti Krisztina tanárnővel készültünk fel elsősorban a speaking-et és a writing-ot figyelembe véve mivel a többire tanári segítség nélkül is könnyebb volt gyakorolni. A felkészülés remek volt és rendkívül élvezetes természetesen, emellett pedig igen eredményes is szerencsére, mivel az előbb említett két rész juttatott tovább tizenkettedikként a kritikán aluli reading és listening részek hiányosságait valamennyire pótolva.

A döntőben kizárólag a beszédkészséget értékelték, ami a második fordulóban ezen a részen elért eredményem után igen előnyösnek ígérkezett, viszont sajnos nem sikerült olyan eredményt elérni, mint amilyet szerettem volna, így a második fordulóból tovább vitt helyezésemen sem tudtam javítani és a versenyt a 12. helyen zártam. Egyértelmű, hogy a reading (67%) és listening (66%) részeken elért pontjaim, vagyis inkább a hiányuk miatt nem sikerült jobb helyezést elérnem, amit fegyelmezetlen felkészülésemnek vagy egyszerűen tudásom hiányosságának következményeként könyvelhetek el és bánok, mivel könnyen tehettem volna azért, hogy többet tudjak nyújtani.

Általánosságban ennek ellenére nagyon pozitív tapasztalatokat szereztem a versenyen, hiszen rendkívül képzett tanárok lehettek beszélgetőpartnereim és értékelték a képességeimet, amiből -habár a pontozás minden további magyarázat nélkül történik- hasznos tanulságokat vonhatok le. Végül pedig rendkívül örülök, hogy volt lehetőségem -főleg a döntőben- a többi versenyzővel beszélgetni, pár korombelivel gyors, de annál tartalmasabb eszmecserét folytatni, ami segíthetett felismerni, hogy magamhoz képest is igenis van hova fejlődnöm."
Kassai Levente
 
Gratulálunk Kürti Krisztinának az eredményes felkészítő munkához és végzős diákunknak, Kassai Leventének a szép eredményhez, valamint sikeres érettségi vizsgát kívánunk neki!


A cikk összeállításában közreműködött Horváth Noémi 11.A osztályos tanuló.
Publikálta: Füziné Madarász Róza
© 2010 Bornemisza Péter Gimnázium