BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Felvétel
Tanév
Tantárgyak
Tanórán kívül
Infotár
Diák
Támogatás
Szülő
Kapcsolat
Infotár
„RETHINKING SKILLS” és projekt alapú oktatás
2016.03.30.
Miben áll Finnországban a készségek újragondolása? Hogyan történik a projekt alapú oktatás Jenni Känsälä iskolájában? „RETHINKING SKILLS” (a készségek újragondolása), a finn oktatási rendszer új trendje
Horváth Hajnalka kolléganőnk Jenni Känsälä finn tanárnőt kérdezte munkájáról a 2016. március 8-11. között megrendezésre került, budapesti Global Educator Exchange négynapos nemzetközi pedagógus konferencián. Horváth Hajnalka, angol nyelvtanár Jenni Känsälä-val készült interjúját a moderniskola.hu weboldalon olvashatják teljes egészében a következő linkre kattintva: 
http://moderniskola.hu/2016/03/17457/

Az alábbiakban kiemeltünk néhány fontosabb gondolatot az interjúból, Jenni Känsälä szavait idézzük:

Az új finn alaptantervben alapvető változás lesz a kompetenciák és készségek újragondolása. Már nem tantárgyakra alapozzuk a tanítást, hanem készségekre. És milyen készségeket kell a diákjainknak megtanítani? Amikkel sikeresen élhetnek és dolgozhatnak a mai világban. És ma a szociális készségek a legfontosabbak.

Az alaptanterv azt írja elő, hogy milyen tantárgyakat kell tanítani és mely készségeket. De az ránk van bízva, hogy miként tanítjuk meg.

Nálunk projekt-alapú tanulás van. Van olyan projekt, ami néhány hónapig is tart, és van, amelyik pár hétig. Az összes tantárgyat tanítom. 50 témakört tanítunk nekik, melyekben egyszerre jelenik meg az íráskészség, történelem, matematika és a többi tantárgy.

55 diákot tanít 3 tanár. Nem mindig vannak együtt. Van, hogy három osztályterembe osztjuk szét őket. Amikor elkezdjük a projektet és elmondjuk az instrukciókat, akkor együtt vagyunk, aztán szétválunk.

Tanítjuk őket a csoport munkára és kis lépésenként megtanulják, hogyan kell közreműködni.

Mi tanárok együtt végezzük a munkát, és ha valami problémába ütközünk, azt is együtt oldjuk meg. Szerintem sokkal-sokkal szórakoztatóbb és könnyebb együtt tanítani. Sokkal jobb így a diákoknak is. Látják, hogy a felnőttek hogyan dolgoznak együtt. Így is tanítjuk őket a kooperációra. Mindig van olyan, hogy egy diák nem kedvel egy tanárt, de ott vagyunk hárman, és így nem probléma.

A diákok egymástól kapnak visszajelzést. Természetesen a tanárok is írnak visszajelzést és adnak jegyeket is. Maguknak is adnak jegyet a projektmunkára.

És zárszóként álljon itt egy aranyat érő mondat Jennitől: Szerintem nagyon fontos sokféle módon tanulni és tanítani, nem csak egyféleképpen.
Publikálta: Füziné Madarász Róza
© 2010 Bornemisza Péter Gimnázium