BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Felvétel
Tanév
Tantárgyak
Tanórán kívül
Infotár
Diák
Támogatás
Szülő
Kapcsolat
Diák
Vitanapot tartottunk a 9/Ny és a 10.A osztályokban
2015.06.23.
Iskolánk néhány tanára a 2014-2015-ös tanév folyamán részt vett egy vitakultúrás tanárképzési programban. Ennek záróeseménye volt az általuk június elején a gimnáziumban tartott vitanap, melynek témája a következő volt: "Mitől jó egy iskola?". A nap eleji csoportos "brain storming"-ot a kilenc meghívott vendég szakértővel történő négy fordulós "Word café" beszélgetés követte, majd az ezt követő két blokk a beszélgetések alatt hallottak feldolgozásával és közös ötleteléssel folytatódott arról, hogy milyen a a jó iskola, milyen külső és belső feltételek befolyásolják egy iskola működését és mi az, amit a diákok a belső feltételekhez hozzáadhatnak akár személyesen, akár csoportosan. És a végén jött a meglepetés... a nap "fénypontja", a közös pizzázás!!! Lássuk, hogyan értékelték a vitanapunkat a diákok!
Mennyire voltál elégedett a szervezéssel?
9/Ny
A program nagyon élvezetes és színes volt, jó volt egymással megvitatni a véleményünket.
Rendkívül jó időbeosztás mellett mindent profin megszerveztek.
Nem volt időnk unatkozni, mert minden percünk be volt osztva.
Minden időben volt elkezdve, és minden feladat elérte a célját.
Bizonyos szakértő vendégekkel hosszabb ideig beszélgettem volna.
Nekem nagyon tetszett a nap, bár kicsit többet szerettem volna hallgatni a vendégeket.
És nagyon jó volt a pizza a végén. ☺
10.A
A tanárok és a szervezők nagyon felkészültek voltak és türelmesek voltak velünk egész nap.
Nagyon jó, érdekes programok voltak, nagyszerű szervezéssel. Jó volt, mindenki aktívan részt tudott venni a programon.
Sok mindenre volt lehetőség, véleményeket hallani, illetve motivációkat is kaptunk.
Sok meghívott vendég volt és érdekes csoportmunkák.
Jól szervezett volt, színes és érdekes, legjobban a kreatív és viccesebb témák tetszettek, de az is amikor, komolyan megtárgyaltunk fontos dolgokat, amik érintenek minket.
Jól egybe tudták tartani a csapatot, minden látszólag a terv szerint alakult.
Tudtuk tartani az időkorlátokat, jól volt koordinálva a munka.
Értékeltem a beszélgetéseket, olyan emberekkel, akikre felnézek.
 
Mi az, amit ezen a programon tanultál, amiben úgy érzed, hogy fejlődtél, ami esetleg új információ/ismeret volt számodra?
9/Ny
Megismerhettem a társaim véleményét.
Sokat tanultam arról, hogy hogyan lehet Krisztus-centrikusabb az iskolánk.
Hogy hogyan tanuljunk meg tanulni, gondolkozni.
A közösségi munkában nagyon sokat fejlődtem, megtanultam meghallgatni mások véleményét.
Örülök, hogy részt vehettem a programon, sok új dolgot megtanulhattam, például azt, hogy hogyan kell előadni valamit mások előtt.
10.A
Néhány dolog, amivel élvezetesebbé lehetne tenni az órákat (pl. viták) és akár az is, hogy hogyan lehetne segíteni a tanulásunkat.
Rájöttem, hogy még nagyon sokat kell változnunk, sokkal türelmesebbeknek, toleránsabbaknak kell lennünk, mert különben összeveszünk hiábavaló dolgokon.
Megtudtam néhány háttér információt az iskoláról, illetve értékes emberek véleményét hallottam bizonyos dolgokról.
Jó volt csoportban dolgozni, és megismerni mások véleményét és az iskola irányelvét.
Ütköztettem az álláspontomat másokéval és így komplexebb képet kaptam.
Tanulni újat nem tanultam, inkább csak elmondhattam saját gondolataimat és megismerhettem más, nagyon érdekes személyeket.
A csapatmunkát fejlesztette.
Nem nagyon volt ilyen, maximum az, hogy sok motivációt szereztem ahhoz, hogy fektessek sok energiát abba, amit szeretek.
 
Van-e valami, amiről többet szerettél volna hallani, amivel még szívesen foglalkoznál?
9/Ny
Az Isten Igéjéről.
Én többet beszélgettem volna a vendégekkel.
Mindenről eleget hallottam.
Szerintem ez így pont jó volt, ahogy volt.
Tanár-diák kapcsolatról.
A pszichológiáról.
Hogy, hogyan lehet többet tenni annak érdekében, hogy megtaláljuk a tehetségünket.
Az iskola elindulása.
Igen, nagyon szívesen meghallgattam volna az összes előadót.
Talán arról, hogy hogyan is épült az iskola.
Többet lettem volna a vendégekkel, hallgattam volna még őket.
Iskola alapításáról többet hallgattam volna.
Az igazgató személyes véleményét az iskoláról, hogy mit vár el vagy szeretne a diákoktól.
10.A
Több idő lehetett volna a szakértőkkel való beszélgetésekre.
A gimnázium utáni évek tapasztalatairól.
A tanár-diák kapcsolatról, a konfliktuskezelésről.
Hogyan jöjjek rá, mi szeretnék lenni.
 
Milyen benyomást tett rád a program és van-e valami javaslatod a programmal kapcsolatban?
9/Ny
Szerintem megint egy kicsit közelebb került az osztály Ildikó nénihez.
Szerintem ez egy nagyon jó lehetőség az osztályközösség építésére és az ötleteink érvényesítésére.
A vendégekkel nagy élmény volt társalogni. Mindig szerettem az ilyen programokat, mikor meghívnak valakit.
Jó volt változatos csapatokban dolgozni.
Jó volt a pizza!
Megmutatta nekem, hogy milyen jó osztály része lehetek.
Több ilyet kellene szervezni.
Az jobb lett volna, ha több emberrel tudunk beszélni a meghívottak közül.
10.A
A meghívott vendégektől hallottam hasznos információkat. Nagyon jó, hogy hívtak vendégeket és kisebb csoportban beszélgethettünk.
Nehéz a tantervet megalkotni, és úgy gondolom, sokszor érdemes a fiatalok véleményét is kikérni a változtatásakor.
Máskor is lehetne ilyen, mert nagyon, nagyon hasznos és jó gondolatok jöttek elő, a fiatalok sok kreatív és új ötlettel rendelkeznek és érdemes minél többet meghallgatni, felszínre hozni belőlük. ☺
Sajnálom, hogy nem tehetünk törvénymódosítási javaslatokat. ☺
 
Ajánlanád-e ezt a programot ismerőseidnek?
9/Ny
Igen, mert nagyon hasznos volt.
Csapatépítő volt.
Igen, mert a gondolkodásuk nekik is megváltozna az iskolarendszerről.
Csak profitálni tud az, aki részt vesz egy ilyen programban.
Jó az osztály összekovácsolásában, a mások véleményének megismerésére.
Összedolgozás másokkal jót tesz bárkinek.
Mindenki számára szemnyitogató volt.
A csapatszellemet is komolyan építette.
Sokat lehet belőle tanulni.
Kiváló lehetőség arra, hogy hangoztasd a véleményedet.
Fontos, hogy minél többek ötleteit, véleményét megismerjük.
10.A
Új dolgokat lehetett tanulni. Több szempontból megvizsgálhattuk, hogy mitől jó egy iskola, mi kell az iskolához.
Csak akit érdekel.
Közösségépítő és érdekes feladatok voltak.
Nagyon jó, építő program volt, sok jó és érdekes beszélgetéssel.
Igen, mert így részt lehet venni az iskola jobbá tételében és elősegíti a tanárok, diákok közötti kommunikációt.
Remek lehetőség arra, hogy az iskolai élet témáját, vagy bármely más témát feldolgozzunk és létrehozzunk egy tervet, amiből reméljük később gyakorlat is lesz.
Szerintem nagyon hasznos volt, érdekes feladatokkal dobták fel: beszéd nélküli sorba rendeződés szem szín alapján, reklám készítés.
Mert jó legalább egyszer közösen mélyebbre merülni a gondolkodásban, hogy hogyan tegyük jobbá az iskolát.
Érdekes beszélgetések alakultak ki, új megvilágításba kerültek bizonyos dolgok, a csapatmunkát fejlesztette.
Ez a feladatsor arra késztet, hogy kreatívak legyünk.
Igen, mert tágította a látókörömet.
 
És végül nézzünk néhány gyöngyszemet a programról alkotott véleményekből:
Ez a program mondhatni tökéletes volt.
Jó lenne, ha többször lenne ilyen más témában is. ☺
Így volt tökéletes.
Rájöttem, hogy valójában milyen szuper suliba járok.
Az egyik legjobb tematikus nap volt, amin eddig részt vettem.
Mindenképp pozitív hatással volt rám, és jó lenne az ötleteket meg is valósítani és szeretnék TÖBB ILYEN NAPOT!

Tanárképzési programunk, aminek részét képezi a jelen megrendezett VITANAP is, az Erasmus+ program keretein belül, annak támogatásával valósult meg, ami az Európai Unió programja, mely az oktatást, a képzést, az ifjúsági területet és a sportot támogatja. Jelen programunk megvalósításában segítségünkre volt a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány szakembere Mikó Gábor, aki vezette a képzésünket, hasznos tanácsokkal és ötletekkel látott el bennünket, valamint a vitanapjaink megrendezésében is sokat segített. Hálásan köszönjük!

És most beszéljenek a képek! A fotókat Füziné Madarász Róza készítette.
Publikálta: Füziné Madarász Róza
© 2010 Bornemisza Péter Gimnázium