BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Felvétel
Tanév
Tantárgyak
Tanórán kívül
Infotár
Diák
Támogatás
Szülő
Kapcsolat
Iskolánk
Iskolánk elnyerte az Ökoiskolai címet
2016.01.11.
Környezetünk megfelelő állapota a jelen és a jövő nemzedékek alapvető életfeltétele. Minősége határozza meg a benne élők élettartamát és az életük minőségét is. Viselkedésünk, egymáshoz való viszonyunk is más rendezett, egészséges környezetben, mint amikor zaj, szennyeződés, sivár táj és szemét vesz körül minket.
„Mert tudjuk, hogy az egész teremtett világ egyetemben fohászkodik és nyög mind idáig”                     Róma 8.22.


Tisztelt Szülők és Diákok!
 
Örömmel tájékoztatlak Benneteket, hogy néhány éves előkészítés után megszületett a várva várt eredmény, az Újszász utcai intézményünk elnyerte az Ökoiskola címet.
Minisztériumi értesítő levél részletéről az alábbiakban olvashattok:
 
„Örömmel értesítjük az Emberi Erőforrások Minisztériuma által felkért Értékelő Bizottság javaslatára Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár úr által hozott döntésről, miszerint az Ön iskolája 2016 január 1. – 2018 december 31 közötti időszakra elnyerte az Ökoiskola címet. Gratulálunk!”
 
Környezetünk megfelelő állapota a jelen és a jövő nemzedékek alapvető életfeltétele.
Minősége határozza meg a benne élők élettartamát és az életük minőségét is. Viselkedésünk, egymáshoz való viszonyunk is más rendezett, egészséges környezetben, mint amikor zaj, szennyeződés, sivár táj és szemét vesz körül minket.
 
Milyen haszna van a programnak a gyerekek számára?
A környezeti feltételek komoly, mindenre kiterjedő felmérésével (önismeret), kritikus gondolkodással (mit kellene, mit lehet, mire vagyunk képesek) és ötletekkel (innovatív jelleg, kreativitás) nagyon sok olyan probléma is megoldható, elsimítható, amit első körben csak forintokból gondoltunk megvalósíthatónak. Ez a fajta megoldási módszer pedig már a tervezés fázisától előhívja a takarékosság kényszerét.
 
KI lesz a „jó gazda”?
A környezettudatos szemlélet erősödése az intézményben egészen biztos, hogy a (munka) környezet feltételeinek javulásához vezet, illetve erősíti mind a felnőttben, mind a tanulóban a feladattudatot.
Ha a tantestület, a nem pedagógus munkakörben foglalkoztatottak, az egyéb dolgozók és a diákok kihívásként élik meg a feladatot, az segít elszakadni a mindennapi rutintól, és nagyon komoly együttcselekvéssel is párosul. Az együttcselekvés viszont a felelősség megosztását, vagyis a felelősségtudat kiszélesedését is magával vonzza.

Meddig tart ez a projekt?
Az együttcselekvés iskolán túl mutató módjait a hálózati tagság biztosítja: tagjai leszünk az ökoiskolák magyarországi közösségének, intézményünk részese lehet külföldi diákcseréknek, konferenciáknak, találkozóknak, tanáraink és diákjaink továbbképzéseken vehetnek részt, illetve a hálózati tudásmegosztás számos egyéb metódusát is kipróbálhatják. Az intézmény rendszeresen részesül módszertani segédanyagokban, hírlevelekben, dolgozóinak szakmai és emberi kapcsolatrendszere bővül. Partnereinkkel gyakorlati ötleteket oszthatunk meg, együttműködéseket alakíthatunk ki, a helyi érdekérvényesítésben nagyobb súllyal esik intézményünk latba. Végül, de nem utolsósorban: pályázatokon (EU, TIOP, TÁMOP, KEOP stb.) pluszpontokban részesülhetünk. Ezért több éves, fenntartható projektben gondolkodunk.
 
Az ökoiskola sikeres fenntartását azok a "jó gazdák "garantálják, akik eddig is nagyon sokat tettek az iskolánkért, akiknek ezúton is kifejezem köszönetemet, hálámat. Tehát, előreláthatólag ez egy sikeres, és hosszútávú projekt lesz és marad.
Publikálta: Makkai Ferenc
© 2010 Bornemisza Péter Gimnázium