BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Erasmus tanulmányút Münchenben
2015.02.19.
Az első nap eseményei
A vasárnapi 9 órás utazás után meglehetősen fáradtan keltünk fel ma reggel. A hotelben, ahol megszálltunk, voltak elszállásolva a németek és az olaszok is. Kíváncsian nézve a napnak elébe, gyorsan összekészülődtünk. A hallban kiadós svédasztalos reggeli után egy fél órás gyaloglásnak néztünk elébe, amit a csapat kiválóan teljesített.

Utunk célja a Deutsches Museum volt, ami Európa legnagyobb természettudományos múzeuma. Először vezetett városnézés keretében megtekinthettük a múzeum energia részlegét.

Ezután feladatokat kaptunk, amit csoportokban kellett megoldanunk. A csoportok különböző nemzetiségű diákokból állt, így kénytelenek voltunk idegen nyelvet használni. A múzeumban kellett tárgyakat megkeresnünk és azzal kapcsolatban kérdésekre válaszolnunk. Ebben a hatalmas múzeumban ez nem volt olyan egyszerű feladat.

Ennek végeztével elmentünk ebédelni a múzeum ebédlőjébe, ahol megkóstolhattuk a német nyelv szerinti ízeket.
Ebéd után új csapatbeosztás szerint körbe kellett járnunk a múzeum különböző részlegeit, ahol egy órát kaptunk, hogy felkészüljünk az általunk lebonyolítandó tárlatvezetésre. Diákok tartottak 15 perces tárlatvezetést egymásnak és tanáraiknak. A tárlatvezetés során sokféle tárgyat mutattunk be különböző korszakokból, hajókat, szélmalmokat, gőzgépeket, generátorokat, transzformátorokat, félvezetőket, diódákat, műholdat.

Az ide s tova nyolc órás múzeumi interaktív látogatás után éhesen és kimerülten érkeztünk a hotelbe.

Itt megvacsoráztunk, majd utána szavazás keretében megválasztottuk a SPACES Erasmus ösztöndíj hivatalos logóját. Nagy örömünkre egy magyar munka lesz a projekt logója a két év során.

Végül jó hangulatban még pár órát töltöttünk közösen a többi országbeli diákkal, akikkel összebarátkoztunk.