BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Szülő
Kapcsolat
Tanórán kívül
Az Erasmus+ tanulmányút odaútjáról és első napjáról
2015.05.14.
Autóbuszunk szombat este háromnegyed tizenegy körül hagyta el a Hit Parkot.
A fél városon keresztül utazva az M7-es autopályán és Ausztrián át közelítettük meg Olaszországot. Körübelül reggel háromkor léptük át az osztrák határt, ekkor a buszon utazók nagy része még nem aludt. Fél hat körül màr éppen elszenderedtünk volna, amikor egy hatalmas durranásra Mánuelen kívül mindenki egyszerre éber lett. Defektet kaptunk, le kellett állnunk egy szupermarket parkolójában. Nagyjából egy órát vártunk, hogy a közeli szervíz kinyisson, de a vasárnapi zárvatartás miatt (ami Ausztriában már évek óta törvényben van) hiába vártunk. Végül felhívtunk egy szervizt és egy kedves szerelő vasárnap reggel segített nekünk. A reggeli kiszállása és a kerék cseréje fejében rendkívül nagyvonalú módon nem fogadott el pénzt. Szégyen ezt mondani, de otthon ezt nem sokszor tapasztalhatjuk.

Az út második része az Alpokon keresztül vezetett. Rengeteg képet készítettünk a gyönyörű kilátásról.

Az olasz hatàron átkelve a tájkép egyre jobban megváltozott, és síkságra érkeztünk. A mediterrán éghajlatba való átlépést a buszban is jócskán megéreztük. Hirtelen mindenkit elkapott a fáradtság, így egy másfél órát be tudtunk pótolni az éjszakai kimaradásból. Fél órát megálltunk feltölteni a készletet, majd belevágtunk az út utolsó, 150 kilométeres szakaszba.
A maradék idő már csak bamba álmos tekintettel a semmibe nézéssel és kártyázással telt. 19 órányi megpróbáltatás után rendkívül kimerülten, de boldogan végre megérkeztünk Riva del Gardába, ami, ahogy ezt meg is jegyeztük, sokkal szebb, mint fényképeken.

A szálló nagyon szép környéken helyezkedik el. A cikk szerzője ötödmagával egy viszonylag nagy szobában kapott ágyat. Ha reggel kinézünk az ablakon, a napfelkeltére és a gyönyörű hegycsúcsokra kapunk kilátást.

A vacsora meglepően finom volt. Üdv az otthon maradt menzásoknak! Mint megtudtuk, a tészta az olaszoknál csak előételnek számít, de későn szóltak, így mi vagy már harmadszor repetáztunk a paradicsomos pennéből. Volt még valami fűszeres mártásos hús párolt borsóval és tepsis krumplival, meg eper is, de ezekből tisztaságbiztonsági okokból csak csak keveset ettünk.

Vacsora után volt egy kis időnk a német diákokkal ismerkedni, Riva utcáin sétálni, és valódi olasz fagylaltot enni. Nagyjából este tizenegykor jutottunk a szobánkba, és éjfélkor már egy szó se hallatszott.