BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Erasmus+ Dortmund második nap
2016.05.13.
Egy napra asztronauta!
A második nap nehezen kezdődött, hiszen ki kellett kelni az ágyból. Ébresztő 5 óra 45-kor volt, utána imával folytattuk a napot, amire a pingpong szobában került sor. A fenséges reggelinél egy svédasztalról lehetett mazsolázni. Elindultunk a buszhoz, ahol találkoztunk a német és olasz diákokkal, megkezdődött az ismerkedés.

A buszút 2 órás volt, de végül megérkeztünk Kölnbe, az úgynevezett DLR ( Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt) intézményhez, ahol egy érdekes, gyakorlati jellegű programon vettünk részt. Az űrkutatás és a mikro gravitáció témakörben gyarapítottuk tudásunkat. A foglalkozások körülbelül másfél óráig tartottak, ez alatt hallhattunk egy előadást az asztronauták mindennapos életéről az űrben. Egy izgalmas interaktív foglalkozás következett. Itt készítettünk üstököst (hasonló módszerrel, amivel modelleket készítettek a Rosetta misszióhoz, ami szükséges volt a felület szimulálásához), megvizsgálhattuk a folyadékot viselkedését súlytalan állapotban, irányíthattunk mars járót és megérthettünk, hogy hogyan működik a hő kamera.

A csapat újra összeállt és megnéztük az irányító központot, ahonnan irányítják a Rosetta missziót, valamint az ISC-t, itt képzik ki az európai asztronautákat élethű modulmásolatok segítségével.

Ebéd következett, ahol mindenki a jól bevált rántott húst választotta sült krumplival. Az ebéd után folytatódtak a programok, részt vettünk még két foglalkozáson, majd elindultunk Köln városközpontja felé. Itt sétáltunk egyet a Rajna partján majd ettünk egy fagylaltot. A vacsorára egy hagyományőrző Kölni étteremben került sor. Itt lehetőség nyílt a tipikus német fogások kipróbálására, mint a kolbász savanyú káposztával és hasonlók. Vacsora után visszaindultunk a szállodába.