BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Erasmus + Dortmund hatodik nap
2016.05.24.
Kiállítás és búcsúzás
Az utolsó napon már kicsit más érzésekkel keltünk fel…

Az első utunk mint általában a többi napon is az iskolába vezetett, annyi különbséggel, hogy egy másik helyiségben telepedtünk le, mivel eljött a kiállítás napja. Reggel megjöttek a nyomdából a frissen nyomtatott plakátok (scientific poster), melyeket kihelyeztünk a terembe. A délelőtt során az intézmény többi diákja jött megnézni az elkészült munkákat, 10-től 13 óráig 20 percenként érkeztek újabb és újabb osztályok. A résztvevőknek pedig elő kellett adniuk a tablójukat, ami a végére már egész jól ment, mivel legalább négyszer kellett ugyanazt elmondaniuk, de még így is nagyon kitartóak és türelmesek voltak.
Az ebéd ezen a napon is maradandó élmény volt nemcsak a társaság hanem az ízek miatt is. (legalábbis nekünk ízlett a Subway-es duplaszendvics, barbacue szósszal, igen nem egy nagy német specialitás, mivel ilyen itthon is van, de azért jó volt).
Délután volt időnk pihenni, sétálgatni a városban, no meg vásárolgatni. Illetve nagy nehezen rávettük magunkat (több-kevesebb sikerrel), hogy elkezdjünk bepakolni.

A nap fénypontja pedig kétség nélkül az esti Barbacue-party volt. Mindenki tudta, hogy ez az utolsó programunk….
Az este folyamán sor került nagyon jó és értékes beszélgetésekre, kártyázásokra, és a ’ninja’ játékra. Mindezek mellett nem felejtettünk el falatozni sem, nagyon élveztük az igazi német kolbászt is. Egyszóval nagyon felemelő és kellemes hangulatban telt az este, készültek csoport-, egyéniképek, vicces videók és persze felejthetetlen emlékek. De igen, egyszer eljött a búcsú órája is, ami nem volt egyszerű, érzelmes pillanatok következtek, főleg mivel ez a Spacesproject utolsó találkozója volt, és most ennek is vége…. Először a németektől vettünk búcsút, majd az olaszokkal (meg pár nagyon kitartó némettel) visszamentünk a szállásra, ahol még egy kicsit együtt elütöttük az időt, de végül mindenkitől el kellett válnunk.

Késő éjszakába nyúlóan még pakoltunk a bőröndökbe, majd nyugovóra tértünk…. ja nem mégse, hajnali egykor még mindenki kifutott a szállás elé, ahol elég hideg volt a talaj, mert hát ugye már nem volt mindenkinek ideje felvenni lábbelit, a hangos zaj közepette. Ha eddig még nem lett volna egyértelmű: tűzriadó volt. Kettő percen belül több rendőrautó, 4 mentőautó érkezett, teljesen felszerelt tűzoltókkal, akik végigvizsgálták az épületet, de semmi nem történt, csak valószínűleg valaki rágyújtott a szobában. Tehát a németek komolyan veszik ezt a tűzriadót.

Szombaton hatkor találkoztunk a  recepción, felvettük a reggelinket, majd taxikkal kimentünk a reptérre. Becsekkolás után még egy kicsit szundítottunk a terminálon. Majd nyolc körül felszálhattunk a gépre. Tízkor szállt le a gép Ferihegyen, ahol mi is búcsút vettünk egymástól.