BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Szülő
Kapcsolat
Tanórán kívül
Erasmus+ Future napról napra (kedd)
2018.06.19.
Egy vizes kedd
A keddet ott kezdtük, ahol az előző napot abbahagytuk.

Délelőtt folytattuk a projektmunkákat: ma mi készítettük a prezentációnkat, az ellenfél csapat pedig a kísérletét. Ezt egészen délig, az ebédidőig csináltuk.

Ebéd után egy kisebb séta következett, majd fél órás tömegközlekedéssel eljutottunk az Algosolis algatenyésztő helyre. Itt a franciásan laza idegenvezetőnk körbevezetett minket és bemutatta, hogy milyen különböző módokon tenyésztenek algákat, ami fontos alapanyag a gyógyszer- és kozmetikai iparban. Sőt meg is kóstolhattuk az algát.

Ezután francia kísérőink levittek minket a legközelebbi, halászbódékkal tarkított óceánparthoz. Itt rövid gondolkodás és kacsázgatás után mindegyik nemzet eldöntötte, hogy merre indul tovább. Mi magyarok egy francia diáklány, Elisa és egy útitársunkká szegődött kutya vezetésével elindultunk az óceánparton, a Loire torkolatától kijjebb. Sétánkat kisebb-nagyobb szünetekkel végigkísérte az eső.

Sétánk végén egy kempingbe bekéredzkedtünk a mosdóba, ahol ideiglenes kutyánk gazdamegkeresési ügyét is átvállalták és remélhetőleg sikerrel is jártak. A kempingből kijőve úgy látszott, meghallgattattak imáink, mert éppen nem esett az eső, sőt a felhők is oszladoztak, így hát lementünk a pár méterre lévő strandra. Itt az óceánban kipróbáltuk, milyen egy kissé hideg, természetes hullámmedence. Fürdőzésünk végére még a nap is kisütött. Ezzel együtt a napkedvelő emberek is kezdtek megjelenni. Láttuk egy reklámfilm forgatását is, ahol embernagyságú csigajelmezt is használtak. Megszáradás után elköszöntünk francia vezetőnktől, aki a közelben lakott, majd felszálltunk a buszra, ami után két perccel leszakadt az ég...

A busszal visszamentünk az iskolába, ahol már várt a vacsoránk. Majd este még a szállásunkon egy keveset tettünk-vettünk, kártyáztunk és persze egy jót aludtunk.