BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Ökoiskola
Tanórán kívül
Kirándulás Bretagne-ban - Saint Nazaire
2019.10.26.
Kikötőváros a Loire torkolatában.
Visiting Saint-Nazaire
2019. Okt. 17.

Our trip to Saint-Nazarie started with visiting the factories which build the huge ocean liners. We could see the enormous cranes and two ocean liners which were under construction. These ships are built for one year and eight thousand people can travel on the deck in luxurius conditions. After we had a little free time to go for a shopping to the Ruban Bleu shopping mall where we bought souvenirs. When we finished we had a lunch inside the former nazi submarine base, and we also went up to the roof fromwhere we had a nice view to the city and the harbour. Afterwards we went to the sandy beach of Saint-Nazaire and walked along the breakwater. We also visited the Escal'Atlantic, which is a museum inside the submarine base. It showed the history of french cruising on the Atlantic Ocean and also the voyage on an ocean liner. It was very interesting and enjoyable because of the interactive activities: we saw a short video about the evolving of the atlantical cruising and about the competition between the ocean liners and the airplanes. We could also have a sight to the engine room and to the control room of the ocean liner and could use the lifeboats. We have learnt a lot of interesting facts and I am sure, this trip is going to be a lifetime experience.
A Saint-Nazaire-i látogatás
A Saint-Nazaire-i utunkon először azokat a gyárakat látogattuk meg amikben óceánjárókat építenek. Hatalmas darukat és két épülő, óriási óceánjárót is láthattunk. Ezek a hajók körülbelül egy évig épülnek és nyolcezer ember utazhat rajtuk, luxus körülmények között. Ezután volt egy kis szabadidőnk, amit a Ruban Bleu áruházban töltöttünk. Amikor végeztünk a vásárlással megebédeltünk a régi náci tengeralattjáró bázis belsejében. A bázis tetejére is felmentünk, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a városra és a kikötőre. Elmentünk Saint-Nazaire homokos partjára is, ahol tettünk egy sétát a hullámtörőn. Ezután ellátogattunk az Escal-Atlantic múzeumba, ami a tengeralattjáró bázis belsejében van. A múzeum bemutatta a  francia hajózásnak az Atlanti óceáni történetét és azt is, milyen egy óceánjáró fedélzete. A kiállítás nagyon érdekes és élvezetes volt, az interaktivitásának köszönhetően. Láttunk rövidfilmet az Atlanti óceáni hajózásról és a hajózás és repülőzés versengéséről, bepillantást nyerhettünk a hajók kazánházának működésébe, a kapitányi híd szerepének a fontosságába és kipróbálhattuk, milyen az, amikor leeresztenek mentőcsónakkal az óceánjáró oldalán. Nagyon sok érdekességet tanultunk a nap folyamán és biztos vagyok benne, hogy egy életre szóló élmény kaptunk.