BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Ökoiskola
2019.11.01.
Musée des marais salant és Le Croisic
2019.10.18 péntek

Erre a napra sok-sok program volt besűrítve. Délelőtt a guérande-i só előállításának folyamatába kaphattunk belelátást. Először elvittek bennünket egy olyan helyre, ahol nagyon sok vízmedence volt, amiben a só készül. Miután láttuk a sok a medencével pettyezett hosszú, sík területet tovább haladtunk és meglátogattunk egy múzeumot. A Musée des marais salant-ban pedig interaktívan be volt mutatva a só készítése. Nagyon élvezetes volt körbejárni a szobákat és felfedezni, hogy az évek előre haladtával, hogyan változott ez a szakma. Ezek után elmentünk Le Croisic-ba, egy idilli kis tenger menti városba. Itt elfogyasztottuk befogadó családjaink által csomagolt ebédjeinket, majd kaptunk egy kevés szabadidőt a városka felfedezésére. Délután megtekintettük a sokak által ismert Oceánriumot. Fantasztikus élmény volt látni a színesebbnél színesebb halakat. Még egy pingvinetetést is megnézhettünk. Ezután pedig egy gyors és rövid kitérőt tettünk Le Croisic sziklás partjain a tarajos hullámokat nézve. A programok befejeztével visszatértünk a befogadó családjainkhoz, hogy eltöltsünk még egy hétvégét közösen, mielőtt visszatérnénk Magyarországra.

During this day there were several programs. In the morning we could see how the salt is produced. Firstly, we were taken to a flat land where there were a loads of pools for producing salt. After seeing the pools we continued our journey and stopped at a museum. In the Musée des marais salant salt-making is shown in a fantastic, playful way. It was such a pleasurable program we could take part in and to see how much improvement was in this business as the years passed. We went to Le Croisic. It was a picturesque, tiny town next to the sea. Here, we ate our lunch which were prepared by our correspondent’s family and we also got a short time to discover the place. In the afternoon we visited the Oceanarium which is known by many people. It was a wondrous experience to see the colourful sea creatures. We could even watch a feeding of penguins. Later we went to a rocky coast to watch the combing waves. After all of these activities, we returned to the families to spend our last weekend with them before travelling back to Hungary.