BORNEMISZA PÉTER GIMNÁZIUM, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Sportiskola
Iskolánk
Tanórán kívül
Londonban jártunk
2011.05.23.
A Száva utcai angol szakkörösök Anglia fővárosába, Londonba repültek két napos kirándulásra, hogy teljes életnagyságban figyelhessék meg London nevezetességeit, Kovács Krisztina tanárnő vezetésével.
Az Angol szakkör tagjai számára tervezett két napos londoni kirándulás ötlete már hónapokkal előbb felmerült, és most tényleg meg is történt! Már januártól számoltuk vissza a napokat, majd az órákat a várva-várt utazás előtt. S valóban, május 21-én, szombaton kora reggel kis csapatunk a fellegekben járt (egy MALÉV géppel).  A repülőúton nem akármilyen meglepetésben részesültünk. Kriszti néni régi tanítványa volt a vezető légiutas kísérő, aki megengedte, hogy háromfős csoportokban meglátogathassuk a pilótafülkét, ahol a kapitány minden kérdésünkre válaszolva bemutatta a műszereket.
Londonban, a Gatwick repülőtéren szálltunk le 8.10-kor, ahonnan a Gatwick Expressel félóra alatt London belvárosába, a Victoria Station-re értünk. Így már korán indulhattunk is a Buckingham Palace felé, ahol a pompás őrségváltást néztük végig. London egyik híres parkján, a St. James Parkon át sétálva közelítettük meg a Parlamentet a híres Big Ben óratoronnyal és a királyi esküvő helyszínéül szolgáló Westminster Abbey-t. Majd a White Hall-on haladva elértük a Downing Street 10-t, amely a miniszterelnök lakhelye. Természetesen lefényképezkedtünk a lovas gárdistákkal, majd folytattuk utunkat a Trafalgar Square-re, ahol Nelson admirális hatalmas emlékoszlopa magasodott, körülvéve az őrző oroszlánokkal. A szökőkutak hűsítő vize nagyon jólesett a nyárias melegben. Mivel a gyomrunk is megkordult, egy igazi angolos fish and chips után vágyakozva elindultunk a tér közelében található rendkívül hangulatos és patinás Sherlock Holmes Pub-ba. Egy kis pihenő után felszálltunk az otthonról interneten megrendelt jegyünkkel az Original Bus Tour emeletes nyitott városnéző buszra. Az egy órás városnézés során nagy örömünkre a London Bridge-ről részesei lehettünk egy igen ritka látványnak: a Tower Bridge épp akkor nyílt fel egy áthaladó hajó előtt. Következő állomásunk a London Eye volt, ahol a nagy sorban állás után az üvegkapszulából elénk táruló csodálatos látvány minden fáradalomért kárpótolt bennünket. A jegyhez járó 4D-s lenyűgöző London Eye bemutató volt a nap záró programja. Metróval érkeztünk meg a Paddington közelében fekvő, hatalmas platánfákkal szegélyezett téren levő Shakespeare Hotelhez, ahol kipihentük fáradalmainkat.
Másnap, egy kiadós reggelit követően elsétáltunk a Hyde parkhoz, ahol a 24 órás jegyünkkel felszálltunk a városnéző buszunkra. A látványos út után következett aznapi fő programunk, a híres és rettegett Tower megtekintése. Végigjártuk a Bloody Towert, a White Towert, majd megcsodáltuk a felbecsülhetetlen értékű koronázási ékszereket. Londoni kirándulásunkat egy emlékezetes temzei hajókázással zártuk. Visszafelé még egy búcsúpillantást vetettünk a Buckingham Palace-re, majd a Victoria Station-ről a reptérre vonatoztunk és 23 órakor szüleink tapsa fogadott Ferihegyen.
A két napos tanulmányi út igazán közel hozta számunkra Londont és a szakkörön az év során megismert nevezetességeket. Végre kipróbálhattuk angol tudásunkat is, és örömmel tapasztaltuk, hogy már egész jól elboldogulunk vele. Így az angol tanuláshoz is további inspirációt kaptunk.